پیک صبا

صبــا به لطفـــــ بگـــــو آن غزال رعنــــــا را ... کـــهـ ســـر بــهــ کـوه و بیـــابــــانـــ تـو داده ای مـــا را

پیک صبا

صبــا به لطفـــــ بگـــــو آن غزال رعنــــــا را ... کـــهـ ســـر بــهــ کـوه و بیـــابــــانـــ تـو داده ای مـــا را

پیک صبا
طبقه بندی موضوعی

صلوات را خدا گفت...

يكشنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۴۵ ق.ظ

صلوات بر رسول خدا

چند سال قبل فکر کنم 90 یا 91 بود که شب شهادت امام جواد علیه السلام، با یکی از دوستان رفتیم یکی از مساجد تهران. آن شب حاج آقا مهدی سماواتی زیارت جامعه می خواند. بعد از مراسم به دعوت یکی از دوستان که در مراسم هم حاضر بود رفتیم دفترشان. دوست ما که از دوستان حاج آقا مهدی سماواتی بود، ایشان را هم دعوت کرده بود که بعد از مراسم دقایقی به دفترشان بیایند. جمع خوبی بود. آن شب دوستان صاحب دفتر، مجموعه احادیث مربوط به صلوات را که در یک کتاب زیبا و فاخر جمع آوری کرده بودند، آوردند و به حاج آقا مهدی ارائه کردند. حاج آقا مهدی هم با همان تن صدای آرام و دلنشین فضیلت های صلوات را برشمردند. یکی دو خاطره هم بیان کردند که ذکر صلوات چه کارهای مهمی را سر و سامان داده است. 

دو سه روز پیش وقتی از جلسه ای بر می گشتم، در یکی از خیابان های شمال تهران، تابلوی صلوات یک ساختمان توجهم را جلب کرد و نتوانستم بگذرم. عکسی گرفتم که بهانه مرور خاطرات آن محفل صلواتی شد و بهانه ای برای اینکه هم عکس را اینجا بگذارم و هم چند حدیث در فضیلت صلوات را مرور کنم.

آورده اند که مردی بیامد و گفت: یا رسول اللّه ! اگر من ثلثی دعای خویش صلوات بر تو کنم چون باشد؟ رسول صلی الله علیه و آله گفت: اگر زیادت کنی تو را بهتر باشد. گفت: اگر جمله دعای خویش را صلوات بر تو کنم؟ رسول صلی الله علیه و آله گفت: اگر چنین کنی حق تعالی همه غم های تو کفایت کند و همه گناهانت بیامرزد.

و قال صَلَّی اللّه علیه: «اَقْرَبُکُم مَنْ اَکثَرُکُم صَلوةً عَلَیَّ».

رسول صلی الله علیه و آله گفت: نزدیک ترین شما به من آن کس است که صلوات بیشتر دهد بر من.

رسول صلی الله علیه و آله می گوید: که شما را خبر دهم که بخیل ترین مردمان کیست؟ گفتند: بلی یا رسول اللّه . گفت: آن که مرا یاد کنند پیش او و صلوات بر من ندهد. رسول صلی الله علیه و آله می گوید: دعا بازداشته بود و اجابتش نبود تا ختمش به صلوات بر من کرده شود.

ثوری آورده است که من مردی را دیدم از جمله حاجیان و صلوات می داد بر پیغمبر صلی الله علیه و آله من او را گفتم: این جایگاه ثنا است و تمجید خدای تعالی تو صلوات می دهی؟

گفت: من تو را خبر دهم بدان که پدرم بمرد و رویش سیاه شد. پس مردی درآمد و رویش روشن بود چنان که جزع، و دست بر روی پدرم مالید و روی پدرم همچون ماه گشت. من گفتم: تو کیستی؟ گفت: من فرشته ام که موکلم بر آن کس که صلوات بر پیغمبر دهد که در حق وی چنین کنم.

رسول صلی الله علیه و آله گفت: هر که از امت من صلوات دهد بر من از اخلاص دل، خدای تعالی درود دهد بر وی بدان ده صلوات و بنویسد از برای او بدان ده حسنات و بسترد از دیوان او ده گناه و بیفزاید از برای او ده درجات.

رسول صلی الله علیه و آله می گوید: هیچ مسلمانی درودی به من نفرستد الا که خدای تعالی روح من باز دهد به من تا جواب سلام و درود او باز دهم.

رسول صلی الله علیه و آله می گوید: هر که اول بامداد ده بار صلوات فرستد به من و آخر روز ده بار دیگر صلوات فرستد به من شفاعت من او را دریابد روز قیامت.

منبع این احادیث اینجاست.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۸/۲۸
پیک صبا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی