پیک صبا

صبــا به لطفـــــ بگـــــو آن غزال رعنــــــا را ... کـــهـ ســـر بــهــ کـوه و بیـــابــــانـــ تـو داده ای مـــا را

پیک صبا

صبــا به لطفـــــ بگـــــو آن غزال رعنــــــا را ... کـــهـ ســـر بــهــ کـوه و بیـــابــــانـــ تـو داده ای مـــا را

پیک صبا
طبقه بندی موضوعی

نمی شود امام را تاویل کرد

يكشنبه, ۱۴ خرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۱ ق.ظ

امام خمینی

سال ٨٩ نوشتن پایان نامه را در مقطع کارشناسی ارشد شروع کردم. پایان نامه ام به مناسبتی مرتبط بود با اندیشه های امام راحل (ره) و به همین منظور توفیق پیدا کردم هم کشف الاسرار را دو سه مرتبه بخوانم و هم ولایت فقیه که تقریر درس ایشان بود را بیش از سه مرتبه بخوانم.

مهم ترین فایده ای که این خواندن مبارک برای من داشت شناخت بی واسطه حضرت روح الله بزرگوار بود. آن سالها - بعد از فتنه هشتاد و هشت- روایت های مختلفی از امام رایج بود. عده ای که در فتنه مردود شده بودند خود را میراث دار امام معرفی می کردند. از سوی دیگر گروهی هم برای توجیه آرا و افکار خود پشت نام امام مخفی شدند و هر چند زمان انحرافی بودن آراء شان را روشن کرد اما این ها هم مانع شناخت حقیقی شخصیت امام بودند. 

آنچه تجربه آن خواندن برای من ماند این بود که امام را باید از دو مرجع شناخت. اول از طریق مطالعه مستقیم آراء و افکار ایشان و دیگر سیره و روش رهبر معظم انقلاب که در تمام دوران بعد از ایشان بهترین مرجع شناخت امام بزرگوار هستند. 

راه شناخت امام خمینی به تعبیر رهبر معظم انقلاب: 

محتوای آن امامی که توانست دنیا را تکان بدهد، همین چیزهایی است که در این وصیّت‌نامه و مانند اینها هست؛ نمیشود امام را تأویل کرد، نمیشود امام را برخلاف آنچه بود معنا کرد، حرفهای او موجود است.۱۳۹۵/۰۸/۲۶

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی